Βιωματικό εργαστήρι «Επικοινωνώ άρα υπάρχω…»
Το παρόν εργαστήριο υλοποιήθηκε σε συνεργασία με το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Πύργου, σε δύο τμήματα, με την συμμετοχή 37 ενηλίκων μαθητών, 14 και 21 Ιανουαρίου 2020.
Η επικοινωνία είναι μια διαδικασία επαφής, αλληλοκατανόησης και αλληλοεπηρεασµού μεταξύ των ανθρώπων ή των ομάδων και έχει συγκεκριμένες προϋποθέσεις, ώστε να είναι αποτελεσματική.
Είναι μια κατάσταση την οποία βιώνουμε καθημερινά με τους ανθρώπους γύρω μας, σε διάφορα πλαίσια, μέσα από διάφορους ρόλους, αλλά και με τον ίδιο μας τον εαυτό. Κι ενώ χρειάζεται την ελάχιστη δυνατή προσπάθεια για να πραγματοποιηθεί έχει όμως συγκεκριμένες προϋποθέσεις για να είναι αποτελεσματική.
Στο παρόν εργαστήρι μέσα από βιωματικές ασκήσεις, που αφορούσαν την λεκτική και τη μη λεκτική επικοινωνία, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή τόσο με τα εμπόδια, όσο και με τις δεξιότητες της αποτελεσματικής επικοινωνίας.
Η συζήτηση που αναπτύχθηκε κινητοποίησε προβληματισμούς αναφορικά με τις δεξιότητες της ενεργητικής ακρόασης, της σαφήνειας των μηνυμάτων, των ορίων καθώς και τις αξίες του σεβασμού και της αποδοχής, ως προϋποθέσεις της αποτελεσματικής επικοινωνίας, αναδεικνύοντας παράλληλα τα στερεότυπα και τις προκαταλήψεις, ως ανασταλτικούς παράγοντες αυτής.
Συντονίστρια των εργαστηρίων ήταν η Διονυσία Γκομώλη, κοινωνική λειτουργός.