Προγράμματα για εκπαιδευτικούς
Το σχολείο είναι μια κοινότητα και ένα πλαίσιο που μπορεί να προάγει όχι μόνο τη μάθηση αλλά και την ψυχοκοινωνική ανάπτυξη και να καλλιεργήσει την ψυχική ανθεκτικότητα. Αυτό προυποθέτει ότι θέτει ως βασικό του στόχο την καλλιέργεια των προσωπικών και κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών.
Σε αυτόν τον προσανατολισμό, ο ρόλος του δασκάλου- εκπαιδευτικού είναι ιδιαίτερα σημαντικός. Λόγω της σταθερής επαφής και επικοινωνίας ανήκει στους σημαντικούς ενήλικες - υποστηρικτές που έχουν τη δυνατότητα με τις αξίες τους, τη στάση τους αλλά κυρίως με τον τρόπο που συνδέονται και τη σχέση που διαμορφώνουν με τους μαθητές να συμβάλλουν στην θετική ψυχοσυναισθηματική τους ανάπτυξη. Ο εκπαιδευτικός φροντίζοντας το συναισθηματικό κλίμα της τάξης ή της σχολικής κοινότητας, δημιουργεί συνθήκες ασφάλειας και αποδοχής βοηθώντας τους μαθητές να διαχειριστούν αναπτυξιακές μεταβάσεις αλλά και προκλήσεις της καθημερινότητας.
Στην προσπάθεια φροντίδας και κατανόησης των ψυχοκοινωνικών αναγκών των μαθητών, ο εκπαιδευτικός χρειάζεται να έχει στη διάθεση του πηγές και πλαίσια υποστήριξης. Αναγνωρίζοντας το σχολείο ως μια ανοιχτή και δυναμική κοινότητα και τους δασκάλους- εκπαιδευτικούς ως συνεργάτες στην πρόληψη και στην προαγωγή της ψυχοκοινωνικής υγείας, σχεδιάζουμε και υλοποιούμε εργαστήρια και σεμινάρια για εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
- για την εκπαίδευση σε υλικά προαγωγής ψυχοκοινωνικής υγείας και την υποστήριξη με εποπτικές συναντήσεις σε εκπαιδευτικούς που εφαρμόζουν πρόγραμμα αγωγής υγείας.
- για την ενίσχυση του υποστηρικτικού δικτύου στο πλαίσιο του σχολείου (συνεργασία ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς)
- για τη διεύρυνση αυτού του υποστηρικτικού δικτύου (συνεργασία ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και γονείς)
Τα εργαστήρια στηρίζονται στην ομαδοσυνεργατική - βιωματική προσέγγιση, όπου δίνεται η ευκαιρία να συνδεθούν με ομοτίμους τους, να μοιραστούν εκπαιδευτικές εμπειρίες αλλά και να συν-διαμορφώσουν προσεγγίσεις για τη διαχείριση δυσκολιών και προκλήσεων με στόχο την ενδυνάμωση του παιδαγωγικού τους ρόλου.
Οι δράσεις σε εκπαιδευτικούς διαφοροποιούνται ανά σχολική βαθμίδα και πραγματοποιούνται σε συνεργασία με το Τμήμα Σχολικών δραστηριοτήτων της αντίστοιχης βαθμίδας.